środa, 31 października 2012

Halloween.


Hej. Dzisiaj jest Halloween nie wiem jak was, ale mnie to nie rusza. Po prostu dzień jak każdy inny. Co nie znaczy, że nie mam przed domem Dyniaka :). Oto on:
 

Dzieło mojego taty, ale ja nie o tym dzisiaj chciałam pisać. A mianowicie tego posta chciałam zrobić tematycznego. Jak zapewne się domyślacie będzie to dotyczyło właśnie owego Halloween. Halloween jest to głównie amerykańskie święto obchodzone w wielu krajach, w nocy 31 października. Do Polski przywędrowało około lat 90, lecz dzieci rzadko chodzą po domach w celu zbierania cukierków. Halloween charakteryzuje się zombie, duchami, czaszkami,wampirami, nietoperzami, pająkami, powcinanymi dyniami itd. Święto to chyba najbardziej lubią dzieci, zwykle przebierają się w przeróżne kostiumy, chodzą od domu, do domu i zbierają cukierki mówiąc 'cukierek albo psikus'. W krajach takich jak: Ameryka, Wielka Brytania, Kanada, Stany Zjednoczone i Irlandia spotyka się specjalnie przystrojone domy. W Polsce spotkać dom, ubrany Halloween'owo to rzadkość, lecz bardzo często widziane są dynie Nie wiem jak w waszych, ale w mojej szkole nauczycielki religii nie pozwoliły na konkurs Halloween'wy gdyż stwierdziły, że jest to złe i, że opętają nas demony. Głównie chodziło o to, że jest to celtyckie święto, które było obchodzone brutalnie. Niektóre źródła mówią, że jest to święto pogańskieowszem, też. Panie od religii mówiły, że kiedyś ludzie chodzili po domach poprzebierani dlatego, żeby nie opętał ich demon i porywali dzieci, a następnie palili je na stosie. Wspominały też, iż jeśli mamy dynię np. przed domem opętają nas złe dychy, szatan i demony. Ale nie bierzmy sobie tego tak bardzo do serca dlatego, że my traktujemy to jako zabawę. Więc raczej nic nam nie grozi :D. Ale tak na serio, chodząc na Halloween nie robimy nic złego, po prostu dobrze się bawimy i tak niech zostanie. Myślę, że Wam się podobało, oczywiście wspomagałam się trochę wieloma stronami internetowymi. Cześć!






Strasznego Halloween życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz